SFr. 59.90
€ 64.69
BTC 0.0011
LTC 1.052
ETH 0.0208


bestellen

Artikel-Nr. 24700878


Diesen Artikel in meine
Wunschliste
Diesen Artikel
weiterempfehlen
Diesen Preis
beobachten

Weitersagen:



Autor(en): 
  • Franziska Schmid
  • Educating New England: The Pedagogical Experiments of the American Transcendentalists 
     

    (Buch)
    Dieser Artikel gilt, aufgrund seiner Grösse, beim Versand als 3 Artikel!


    Übersicht

    Auf mobile öffnen
     
    Lieferstatus:   Auf Bestellung (Lieferzeit unbekannt)
    Veröffentlichung:  April 2018  
    Genre:  Sprache 
     
    Alcott, Amos Bronson / Amerikanische Literatur / Amerikanisches Englisch / Bildungsreform / Boston / Brook Farm and Fruitlands / Erziehung, Schul- und Bildungswesen / Erziehungsreform / Fuller, Margaret / Gemeinschaftsleben / Geschichte der Pädagogik / Geschichte Nordamerikas / Neu-England / Pädagogik# Theorie und Philosophie / Peabody, Elizabeth Palmer / Reformpädagogik / Ripley, George / Transzendentalismus / U.S.A. / USA Nordosten, Neuengland Staaten
    ISBN:  9783825368654 
    EAN-Code: 
    9783825368654 
    Verlag:  Universitätsvlg. Winter 
    Einband:  Gebunden  
    Sprache:  English  
    Serie:  #291 - American Studies / A Monograph Series  
    Dimensionen:  H 210 mm / B 135 mm / D 20 mm 
    Gewicht:  386 gr 
    Seiten:  247 
    Illustration:  10 Abbildungen 
    Zus. Info:  GB 
    Bewertung: Titel bewerten / Meinung schreiben
    Inhalt:
    'Educating New England' reconsiders Transcendentalism as a practical experiment in education. Located at the intersection of intellectual history and literary studies, this study shows that the Transcendentalist educational ventures represent a radical alternative to the early nineteenth-century educational practices in New England. Contributing to the ongoing reassessment of Transcendentalism as an educational movement, this is the first comprehensive study of the Transcendentalists' educational practices. It relates the educational ventures of Margaret Fuller, but also of more marginalized Transcendentalists such as Elizabeth Palmer Peabody, George Ripley, and Amos Bronson Alcott to the educational landscape of early nineteenth-century New England. Drawing on the richness of archival material that has never been systematically studied, this study shows that the Transcendentalists took an active part in forming and shaping the future of American education.
      



    Wird aktuell angeschaut...
     

    Zurück zur letzten Ansicht


    AGB | Datenschutzerklärung | Mein Konto | Impressum | Partnerprogramm
    Newsletter | 1Advd.ch RSS News-Feed Newsfeed | 1Advd.ch Facebook-Page Facebook | 1Advd.ch Twitter-Page Twitter
    Forbidden Planet AG © 1999-2024
    Alle Angaben ohne Gewähr
     
    SUCHEN

     
     Kategorien
    Im Sortiment stöbern
    Genres
    Hörbücher
    Aktionen
     Infos
    Mein Konto
    Warenkorb
    Meine Wunschliste
     Kundenservice
    Recherchedienst
    Fragen / AGB / Kontakt
    Partnerprogramm
    Impressum
    © by Forbidden Planet AG 1999-2024