SFr. 40.50
€ 43.74
BTC 0.0008
LTC 0.608
ETH 0.015


bestellen

Artikel-Nr. 17245614


Diesen Artikel in meine
Wunschliste
Diesen Artikel
weiterempfehlen
Diesen Preis
beobachten

Weitersagen:



Autor(en): 
  • Eva Schwarz
  • Visual Paranoia in Rear Window, Blow-Up and The Truman Show 
     

    (Buch)
    Dieser Artikel gilt, aufgrund seiner Grösse, beim Versand als 2 Artikel!


    Übersicht

    Auf mobile öffnen
     
    Lieferstatus:   i.d.R. innert 5-10 Tagen versandfertig
    Veröffentlichung:  Februar 2011  
    Genre:  Architektur, Archäologie, Kunst 
    ISBN:  9783898218122 
    EAN-Code: 
    9783898218122 
    Verlag:  ibidem 
    Einband:  Kartoniert  
    Sprache:  English  
    Dimensionen:  H 210 mm / B 148 mm / D 8 mm 
    Gewicht:  202 gr 
    Seiten:  148 
    Zus. Info:  Paperback 
    Bewertung: Titel bewerten / Meinung schreiben
    Inhalt:
    Against the backdrop of recent postmodern discourse on cultural theory, Eva Schwarz provides a gripping analysis of the concept of what she describes as visual paranoia. Her study is based on a detailed analysis of three films: Alfred Hitchcock's Rear Window (USA, 1954), Michelangelo Antonioni's Blow-up (GB, 1966) and Peter Weir's The Truman Show (USA, 1998). The starting point of all three analyses is the representation of the postmodern media and information age as an incisive culture of the visual, which coincides with the general socio-political trend of cultural paranoia, the roots of which are to be found in American politics and society of the late 1940s and which has since permeated Anglo-American culture.The discourse on the truthfulness of images, the reality of visual representations and the visual as such forms the context out of which the theory of the development of visual paranoia arises. While other paranoia films, usually thrillers or science fiction films, concern themselves with the sociopolitical manifestation of cultural paranoia, the three films chosen for Schwarz's study focus on the fundamental crisis of the visual as such, from scopophilic paranoia in Rear Window to photographic paranoia in Blow-Up, culminating in the scopophobic manifestation of visual paranoia in The Truman Show.The once valid saying, "seeing is believing", can no longer be taken for granted. In postmodern times, the visual cannot be trusted any more.

      



    Wird aktuell angeschaut...
     

    Zurück zur letzten Ansicht


    AGB | Datenschutzerklärung | Mein Konto | Impressum | Partnerprogramm
    Newsletter | 1Advd.ch RSS News-Feed Newsfeed | 1Advd.ch Facebook-Page Facebook | 1Advd.ch Twitter-Page Twitter
    Forbidden Planet AG © 1999-2024
    Alle Angaben ohne Gewähr
     
    SUCHEN

     
     Kategorien
    Im Sortiment stöbern
    Genres
    Hörbücher
    Aktionen
     Infos
    Mein Konto
    Warenkorb
    Meine Wunschliste
     Kundenservice
    Recherchedienst
    Fragen / AGB / Kontakt
    Partnerprogramm
    Impressum
    © by Forbidden Planet AG 1999-2024
    Jetzt auch mit BitCoin bestellen!