SFr. 15.90
€ 17.17
BTC 0.0003
LTC 0.239
ETH 0.0059


bestellen

Artikel-Nr. 29136179


Diesen Artikel in meine
Wunschliste
Diesen Artikel
weiterempfehlen
Diesen Preis
beobachten

Weitersagen:



Autor(en): 
  • Oliver Schmitt
  • Angelika Bikner-Ahsbahs
  • Andreas Vohns
  • Regina Bruder
  • Willi Dörfler
  • Theories in and of Mathematics Education: Theory Strands in German Speaking Countries 
     

    (Buch)
    Dieser Artikel gilt, aufgrund seiner Grösse, beim Versand als 3 Artikel!


    Übersicht

    Auf mobile öffnen
     
    Lieferstatus:   Auf Bestellung (Lieferzeit unbekannt)
    Veröffentlichung:  August 2016  
    Genre:  Psychologie / Pädagogik 
     
    B / Cognition & cognitive psychology / Education / Instruction / Instructional Psychology / Learning / Learning & Instruction / Mathematics / Mathematics Education / Mathematics—Study and teaching / Semiotics / Semiotics / semiology / Teaching skills & techniques
    ISBN:  9783319425887 
    EAN-Code: 
    9783319425887 
    Verlag:  Springer Nature EN 
    Einband:  Kartoniert  
    Sprache:  English  
    Serie:  ICME-13 Topical Surveys  
    Dimensionen:  H 235 mm / B 155 mm / D  
    Gewicht:  1066 gr 
    Seiten:  51 
    Illustration:  VI, 51 p. 10 illus., schwarz-weiss Illustrationen 
    Bewertung: Titel bewerten / Meinung schreiben
    Inhalt:
    This survey provides an overview of German meta-discourse on theories and mathematics education as a scientific discipline, from the 1970s to the 1990s. Two theory strands are offered: a semiotic view related to Peirce and Wittgenstein (presented by Willibald Dörfler), and the theory of learning activity by Joachim Lompscher (presented by Regina Bruder and Oliver Schmitt). By networking the two theoretical approaches in a case study of learning fractions, it clarifies the nature of the two theories, how they can be related to inform practice and renew TME-issues for mathematics education as a scientific discipline. Hans-Georg Steiner initiated the first of five international conferences on Theories of Mathematics Education (TME) to advance the founding of mathematics education as a scientific discipline, and subsequently German researchers have continued to focus on TME topics but within various theory strands.

      



    Wird aktuell angeschaut...
     

    Zurück zur letzten Ansicht


    AGB | Datenschutzerklärung | Mein Konto | Impressum | Partnerprogramm
    Newsletter | 1Advd.ch RSS News-Feed Newsfeed | 1Advd.ch Facebook-Page Facebook | 1Advd.ch Twitter-Page Twitter
    Forbidden Planet AG © 1999-2024
    Alle Angaben ohne Gewähr
     
    SUCHEN

     
     Kategorien
    Im Sortiment stöbern
    Genres
    Hörbücher
    Aktionen
     Infos
    Mein Konto
    Warenkorb
    Meine Wunschliste
     Kundenservice
    Recherchedienst
    Fragen / AGB / Kontakt
    Partnerprogramm
    Impressum
    © by Forbidden Planet AG 1999-2024