SFr. 70.00
€ 75.60
BTC 0.0013
LTC 1.054
ETH 0.0273


bestellen

Artikel-Nr. 1954884


Diesen Artikel in meine
Wunschliste
Diesen Artikel
weiterempfehlen
Diesen Preis
beobachten

Weitersagen:



Autor(en): 
  • Karolin Marx
  • The Role of the Social Context for Strategy-Making: Examining the impact of embeddedness on the performance of strategic initiatives 
     

    (Buch)
    Dieser Artikel gilt, aufgrund seiner Grösse, beim Versand als 3 Artikel!


    Übersicht

    Auf mobile öffnen
     
    Lieferstatus:   Auf Bestellung (Lieferzeit unbekannt)
    Veröffentlichung:  Oktober 2004  
    Genre:  Wirtschaft / Recht 
     
    Business and Management / Business Strategy/Leadership / C / Development / Initiativen, strategische / Management / Management und Managementtechniken / Netzwerkanalyse / Netzwerke, soziale / optimieren / organizations / Regressionsanalyse, multiple / Strategie / Strategieformierung / Strategieprozess / Strategy
    ISBN:  9783824482115 
    EAN-Code: 
    9783824482115 
    Verlag:  Dt. Universitätsvlg. 
    Einband:  Kartoniert  
    Sprache:  English  
    Dimensionen:  H 210 mm / B 148 mm / D 19 mm 
    Gewicht:  381 gr 
    Seiten:  274 
    Illustration:  XV, 274 p. 15 illus., schwarz-weiss Illustrationen 
    Bewertung: Titel bewerten / Meinung schreiben
    Inhalt:
    v Foreword Over the years strategic initiatives have received increasing importance as core vehicles for strategy-making. These coordinated undertakings enable firms to reinforce the current strategy or alter it in order to realign the organization in accordance with changed environmental conditions. Despite the growing importance of strategic initiatives the overall understanding of their professional management is still limited. While previous research has acknowledged the importance of the organizational context for the successful development of strategic initiatives, so far only little research has focused on this important link. Especially the social side of the organizational context has remained under-investigated. Karolin Marx addresses this shortcoming and analyzes the role of the social context, represented by the embeddedness of the initiative team in the intrafirm network, for strategy­ making. As initiatives are pursued by teams, it is reasonable to assume that the type and quality of the team's social relations to other organizational units impacts the thinking and behavior within the team and thus the performance of the initiative.
      



    Wird aktuell angeschaut...
     

    Zurück zur letzten Ansicht


    AGB | Datenschutzerklärung | Mein Konto | Impressum | Partnerprogramm
    Newsletter | 1Advd.ch RSS News-Feed Newsfeed | 1Advd.ch Facebook-Page Facebook | 1Advd.ch Twitter-Page Twitter
    Forbidden Planet AG © 1999-2024
    Alle Angaben ohne Gewähr
     
    SUCHEN

     
     Kategorien
    Im Sortiment stöbern
    Genres
    Hörbücher
    Aktionen
     Infos
    Mein Konto
    Warenkorb
    Meine Wunschliste
     Kundenservice
    Recherchedienst
    Fragen / AGB / Kontakt
    Partnerprogramm
    Impressum
    © by Forbidden Planet AG 1999-2024
    Jetzt auch mit BitCoin bestellen!