SFr. 70.00
€ 75.60
BTC 0.0014
LTC 1.384
ETH 0.0328


bestellen

Artikel-Nr. 1714158


Diesen Artikel in meine
Wunschliste
Diesen Artikel
weiterempfehlen
Diesen Preis
beobachten

Weitersagen:



Autor(en): 
  • Michael Bungert
  • Termination of Price Wars: A Signaling Approach 
     

    (Buch)
    Dieser Artikel gilt, aufgrund seiner Grösse, beim Versand als 2 Artikel!


    Übersicht

    Auf mobile öffnen
     
    Lieferstatus:   Auf Bestellung (Lieferzeit unbekannt)
    Veröffentlichung:  November 2003  
    Genre:  Wirtschaft / Recht 
     
    Business and Management / C / Conflict / conflict situation / data analysis / Design / game theory / Management / Marketing / Marktforschung / Ökonomie, experimentelle / Preiskrieg / Preiswettbewerb / Pricing / probability / Regression, logistische / Signaling / Social Psychology / Spieltheorie
    ISBN:  9783824479566 
    EAN-Code: 
    9783824479566 
    Verlag:  Dt. Universitätsvlg. 
    Einband:  Kartoniert  
    Sprache:  English  
    Dimensionen:  H 210 mm / B 148 mm / D 15 mm 
    Gewicht:  351 gr 
    Seiten:  240 
    Illustration:  XXIV, 240 p. 1 illus., schwarz-weiss Illustrationen 
    Bewertung: Titel bewerten / Meinung schreiben
    Inhalt:
    Price competition frequently degenerates into its most devastating form: a price war. As the general consensus is that price wars substantially damage the firms involved a new approach is necessary to put an end to these conflicts.

    Michael Bungert investigates the possibility to terminate (non-beneficial) price wars through appropriate signals. In an experiment, he analyzes the effect of different types of signals such as switch-blocking intent, reciprocity, co-operation, weakness, and hostility on the price reaction behaviour of a competitor. The author shows the consequences of marketing moves such as individual refunding guarantees, coupons, image advertising, price-matching guarantees, verbal statements and unilateral price increase for the generation of the mentioned signals. He demonstrates that all signal types show a considerable effect on the probability of a co-operative price reaction.
      



    Wird aktuell angeschaut...
     

    Zurück zur letzten Ansicht


    AGB | Datenschutzerklärung | Mein Konto | Impressum | Partnerprogramm
    Newsletter | 1Advd.ch RSS News-Feed Newsfeed | 1Advd.ch Facebook-Page Facebook | 1Advd.ch Twitter-Page Twitter
    Forbidden Planet AG © 1999-2024
    Alle Angaben ohne Gewähr
     
    SUCHEN

     
     Kategorien
    Im Sortiment stöbern
    Genres
    Hörbücher
    Aktionen
     Infos
    Mein Konto
    Warenkorb
    Meine Wunschliste
     Kundenservice
    Recherchedienst
    Fragen / AGB / Kontakt
    Partnerprogramm
    Impressum
    © by Forbidden Planet AG 1999-2024