SFr. 36.50
€ 39.42
BTC 0.0007
LTC 0.587
ETH 0.0147


bestellen

Artikel-Nr. 5602739


Diesen Artikel in meine
Wunschliste
Diesen Artikel
weiterempfehlen
Diesen Preis
beobachten

Weitersagen:



Autor(en): 
  • Mark Mason
  • Complexity Theory and the Philosophy of Education 
     

    (Buch)
    Dieser Artikel gilt, aufgrund seiner Grösse, beim Versand als 2 Artikel!


    Übersicht

    Auf mobile öffnen
     
    Lieferstatus:   Auf Bestellung (Lieferzeit unbekannt)
    Veröffentlichung:  Oktober 2008  
    Genre:  Philosophie 
     
    Bildung / Bildungswesen / Continental Philosophy / Education / Education Special Topics / Erziehung / Kontinentalphilosophie / Philosophie / Philosophie der Bildung u. Erziehung / Philosophy / philosophy of education / Spezialthemen Bildungswesen
    ISBN:  9781405180429 
    EAN-Code: 
    9781405180429 
    Verlag:  Wiley 
    Einband:  Kartoniert  
    Sprache:  English  
    Serie:  Educational Philosophy and Theory Special Issues  
    Dimensionen:  H 248 mm / B 178 mm / D 13 mm 
    Gewicht:  458 gr 
    Seiten:  254 
    Bewertung: Titel bewerten / Meinung schreiben
    Inhalt:
    Why is the education system so resistant to change? How does change in education occur? When change does happen, what does it take to make it sustainable? Social scientists, and social and education policy makers, are beginning to frame their understanding of these questions in terms of complexity theory. Developed initially as an approach to the fields of physics, biology, chemistry and economics, complexity theory is now being applied more broadly to the social sciences and to the study of education. Complexity theory takes the view that complex systems are best regarded in their entirety--as wholes. It is a theory that engages with dynamic systems or ecologies, with the complex web of interrelated and contingent factors that contribute to particular outcomes or phenomena. This volume provides an accessible theoretical introduction to the topic of complexity theory while considering its broader implications for educational change. Essays from a distinguished group of experts illuminate the contributions of complexity theory to the philosophy of education, curriculum theory and practice, and educational research. The book will challenge many prevailing viewpoints in education and provide new insights into our understanding of education.

      



    Wird aktuell angeschaut...
     

    Zurück zur letzten Ansicht


    AGB | Datenschutzerklärung | Mein Konto | Impressum | Partnerprogramm
    Newsletter | 1Advd.ch RSS News-Feed Newsfeed | 1Advd.ch Facebook-Page Facebook | 1Advd.ch Twitter-Page Twitter
    Forbidden Planet AG © 1999-2024
    Alle Angaben ohne Gewähr
     
    SUCHEN

     
     Kategorien
    Im Sortiment stöbern
    Genres
    Hörbücher
    Aktionen
     Infos
    Mein Konto
    Warenkorb
    Meine Wunschliste
     Kundenservice
    Recherchedienst
    Fragen / AGB / Kontakt
    Partnerprogramm
    Impressum
    © by Forbidden Planet AG 1999-2024